Radiální rázová vlna Masterpuls MP 200 Storc Medical

Co je rázová vlna

Je to vysokoenergetická zvuková vlna. Běžně se objevuje v atmosféře při bouřkách během světelných výbojů. Vzniká  např. i v letectví, když letadlo prorazí zvukovou bariéru. prvnímu uplatnění rázových vlny v medicíně medicíně se dostalo okolo roku 1980 k rozbíjení žlučových  a ledvinných kamenů. V posledních letech dochází k vývoji a zdokonalování využití rázové vlny zejména při léčbě bolestivých onemocnění pohybového aparátu, tk. převážně v ortopedii, revmatologii, neurologii a rehabilitaci.

Způsob působení

Aplikace rázové vlny urychluje v poškozené tkání reparační a regenerační proces hojení převážně stimulací metabolismu tkáně spolu s výrazným zlepšením lokálního prokrvení. Svalové spouštěcí body jsou častou příčinou akutní a chronické bolesti pohybového aparátu. Lokální zlepšení metabolismu a mikrocirkulace, odplavení mediátorů bolesti nervového systému, snížení neurosvalového napětí, lokální protažení svalů - to jsou fyziologické a mechanické základy terapie s radiální rázovou vlnou.

Indikace:

- bolest Achilovy šlachy

- patelární tendinopatie

- syndrom tibiální hrany

- aktivace svalů a vazivové tkáně

- radiální nebo ulnární epikondylitida humeru

- bolest ramene s kalcifikacemi nebo bez nich / kalcifikovaná tendinitida

- ostruha kosti patní / plantární fasciitida

- svalové spouštěcí (bolestivé) body

D-ACTOR technologie

tato technologie je založena na mechanické aplikaci vibračních pulzů na ztuhlé, zkrácené, nebo natažené svaly a šlachy. Vibrační pulzy jsou unikátní fyziologickou rázovou frekvencí 18-21 Hz a nízkými vibračními amplitudami rázového vysílače. Výsledkem je upravení propriorecepce ( vnímání podnětů o poloze těla ), pročištění tkáně a zlepšení vzájemné součinnosti centrálního a periferního nervového systému.

Jaká je úspěšnost terapie ?

Po aplikaci 2 až 3 procedur radiální  ( měkkou ) rázovou vlnou udává více než 80% pacientů výrazné zmírnění až vymizení obtíží.

Jak terapie probíhá ?

Před vlastní aplikací terapeut pohmatem lokalizuje bolestivé místo, kam aplikuje ultrazvukový gel k zajištění cíleného a bezbolestného přenosu energie rázové vlny a zamezí ztrát energie během přenosu. Přiloží aplikátor a přenáší rázovou vlnu do určené lokalizace.

Jak dlouho terapie trvá a jak často se aplikuje ?

Terapie probíhá podle indikace lékaře v závislosti na diagnóze a charakteru obtíží. Jedna aplikace trvá většinou 5-10 minut. Nejčastěji se provádí 1 až 2x týdně, většinou 3-5 aplikací.